CMA بریتانیا چندین وعده بهبود یافته را از یک غول فناوری که قصد دارد تا سال 2023 کوکی های شخص ثالث را حذف کند، تضمین کرده است. برای محافظت از حریم خصوصی کاربران، شروع به حذف کوکیهای ردیابی از Chrome میکند. سپس CMA تحقیقات خود را در مورد این پیشنهاد در ژانویه آغاز کرد. در پاسخ به نگرانیهای فزاینده درباره اینکه آیا Google قصد دارد جایگزینهایی برای کوکیها ایجاد کند تا کنترل بیشتری بر بازار تبلیغات دیجیتال داشته باشد، که رقابت را کاهش میدهد.
کوکیها چیست؟ ?
کوکیها فایلهای متنی کوچکی هستند که تبلیغکنندگان برای ردیابی مصرفکنندگان در وب در وبسایتها قرار میدهند. کوکی ها همچنین داده ها را جمع آوری می کنند که برای تبلیغ کنندگان بسیار مفید است. همچنین اغلب کوکیهایی را مشاهده میکنید که محصولاتی را که دیدهاید اما نخریدهاید علامتگذاری میکنند، که منجر به خریدهای بیشتر میشود.
کوکیها قبلاً ممنوع شدهاند. مرورگرهای فایرفاکس و سافاری و حامیان حریم خصوصی آن را به عنوان نقض جدی حریم خصوصی دیجیتال محکوم کرده اند. با توجه به این احساسات فزاینده عمومی و فشار قانونی، گوگل اعلام کرده است که کوکی های شخص ثالث را به طور کامل حذف خواهد کرد. تعهد Google's Privacy Sandbox Changed
گوگل در سال 2019 شروع به توسعه جایگزینی برای کوکی ها کرد. فناوری هدفیابی تبلیغات اختصاصی ما به عنوان 'Privacy Sandbox' شناخته میشود، به کاربران احترام میگذارد و به طور پیشفرض خصوصی است."
Google در سال 2019 شروع به توسعه جایگزینی برای کوکیها کرد. ردیابی سایت، اما CMA تحقیقات خود را در ژانویه 2021 آغاز کرد تا اطمینان حاصل کند که Google به رقابت احترام می گذارد و از حریم خصوصی کاربران محافظت می کند. این وعده در واقع می تواند بهبود یابد.
گوگل از آن زمان به شفافیت در صنعت متعهد بوده است. توصیه هایی برای بهبود تعامل و تعامل، و تشویق به بهبود نگرش نسبت به نظارت بر انطباق و ابزارهای خود تبلیغاتی با اولویت شخصی.
غول فناوری. موافقت کرده است که تغییرات درخواستی را انجام دهد و شامل چندین تعهد اضافی است. این شامل تعهد به گزارش منظم به CMA در مورد نحوه در نظر گرفتن دیدگاههای اشخاص ثالث توسط شرکت میشود.
این واقعیت که تلاشهای Google برای محافظت از حریم خصوصی کاربران قابل پاداش نیست. در مقابل کاهش رقابت. ]CMA. در مورد پیشنهاد اصلاح شده تا 17 دسامبر مذاکره میکند. اگر CMA بازبینی Google را بپذیرد، تحقیقات پایان مییابد و مرحله جدیدی از کار نظارتی CMA به جای آن آغاز میشود. وعدههای جدید و بهبود یافته Google از نظر قانونی الزامآور بوده و در سراسر جهان قابل اجرا هستند.
]نتایج مسابقه[1965900] 9]کاربران Chrome قطعا شکستن کوکی ها را جشن می گیرند (و همچنین از این واقعیت که از سایتی به سایت دیگر ردیابی نمی شوند قدردانی می کنند). طرفداران حریم خصوصی از ماهیت محدود این طرح شکایت کردهاند.
Google همچنان میتواند کاربران را از طریق دستگاههای تلفن همراه ردیابی کند و از تبلیغات خود در پلتفرم خود کسب درآمد کند.
انتظار می رود که کسب و کارها تأثیر قابل توجهی بر تجزیه و تحلیل داشته باشند. منتقدان و ناشران دیجیتال نگران استدلال کردهاند که این ابزار میتواند تسلط گوگل بر بازار را بیشتر کند و هزینههای بیشتری را از طریق این غول فناوری گسترش دهد. کوکیها اطلاعات ارزشمندی را در مورد عادتهای مصرفکننده جمعآوری میکنند، و بدون کوکیها، برخی از کسبوکارها نمیتوانند تبلیغات شخصیسازیشده ایجاد کنند و در عوض باید بیشتر به پایگاهداده Google بر اساس اطلاعات تکیه کنند.
همچنین، خدمات ثالث به تدریج حذف خواهند شد. مطابق با برنامههای Google برای توقف – استفاده از کوکیهای مهمانی میتواند تأثیرات قابلتوجهی بر تجزیه و تحلیل، ردیابی، هدفگیری مجدد تبلیغات و ابزارهای چت بات داشته باشد. محتوای آنلاین رایگان نیز ممکن است آسیب ببیند زیرا مشاغلی مانند روزنامه ها بدون تبلیغات هدفمند مبتنی بر کوکی ها برای کسب درآمد تلاش می کنند و انتخاب مصرف کننده را کاهش می دهد.

