28 اکتبر، تغییر نام متا، تغییر نام رسمی شد، به جای علامت بیرون از دفتر مرکزی، که قبلاً لوگوی شست بالا بود، با نماد بی نهایت، نمادی از تغییر نام تجاری شرکتی،
کار شوم جایگزین شد. . گلیفی که یادآور دیدگاه متا از 2100 و پس از آن است. اما برنامه های زاکربرگ برای متا رنگ و بوی علمی تخیلی مشابهی دارد. نام جدید به یک "متاورس" اشاره دارد که زاکربرگ و شرکت امیدوارند به فضای مجازی برای کار، بازی و ارتباط مردم با هدست های واقعیت مجازی تبدیل شود. این کافی بود تا شهرت مضر شرکت را دفن کنیم.
اولین برداشت از تغییر نام تجاری فیس بوک
تغییر نام تجاری فیس بوک بلافاصله باعث ایجاد یک گفتگوی جهانی شد. تمسخر زیادی وجود نداشت، به خصوص از زبان عبری زبانان که به زنانه بودن «متا» اشاره کردند. شکلی از کلمه عبری برای "مرده". برداشت اول خوب نیست.
برخی اشاره کرده اند که نماد بی نهایت جدید متا و لوگوی برنامه دیجیتالی درمان میگرن آلمانی M-sense Migräne به طرز عجیبی مشابه هستند. این شرکت گفت که این شباهت قابل توجه می تواند از نظر تئوری زمینه ای برای شکایت باشد. آن هم.
Emsense
Bait and Switch
با این حال، در حال حاضر، ممکن است نگرانی های مبرم تری برای متا وجود داشته باشد. آنها تلاش کردهاند تا سخنان نفرتانگیز را از این پلتفرم خارج کنند و هنوز هم میدانند که اینستاگرام چقدر برای سلامت روان میلیونها نوجوان مضر است. دختران نوجوان.
اینستاگرام همچنین به دلیل تحت فشار قرار دادن نوجوانان با استانداردهای بدن غیر واقعی، نه تنها به عنوان پست در تایم لاین، بلکه به عنوان تبلیغات نیز مورد انتقاد قرار گرفته است. . هاوگن در کمیته MPS و Lords گفت: فرانسیس هاگن
برای حمایت از ادعای هاوگن، یک اسلاید ارائه داخلی فیس بوک که توسط وال استریت ژورنال به آن دسترسی پیدا کرد، بیان کرد که "ما مشکلات تصویر بدن را در هر سه دختر نوجوان تشدید می کنیم." قانونگذاران، رسانهها و حامیان حریم خصوصی بریتانیا، که نقش فیسبوک در اپیدمی سلامت روانی را که با گسترش مداوم COVID-19 همراه است، به شدت محکوم کردهاند. اکنون شهادت هاوگن بر آن قانونگذاران فشار می آورد تا اقدامات قانونی برای پاسخگویی به شرکت انجام دهند.
شهادت هاوگن این قانونگذاران را تحت فشار قرار می دهد تا اقدامات قانونی برای پاسخگویی شرکت انجام دهند.
بنابراین احتمالاً زمان خوبی نیست. مارک زاکربرگ این گزارش را رد کرد و آن را "تلاش مشترکی برای ترسیم تصویری نادرست از شرکت ما از طریق استفاده گزینشی از اسناد فاش شده" خواند، اینطور نیست؟ آیا تغییر نام واقعاً نگرش مذموم شرکت را نسبت به حریم خصوصی کاربران عفو می کند؟ آیا واقعاً باید در مورد متاورس هیجان زده باشیم وقتی شرکتی که در پشت آن قرار دارد بیشتر به منحرف کردن یک مشکل علاقه مند است تا حل آن؟ در فوریه 2021، در یک دعوی حقوقی که فیسبوک متهم به استفاده از برچسبهای چهره عکس بدون اجازه کاربر شده بود، تسویه حساب 650 میلیون دلاری تصویب شد. . انجمن هک – یک دعوت عمومی از مجرمان سایبری در همه جا. مدت کوتاهی پس از آن، برخی از محبوبترین پلتفرمهای متا، از جمله فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ، بهطور کامل خاموش شدند، کاربران را ناامید کرد و کاستیهای مناسبتر انحصار فناوری را برجسته کرد. forums
نقض داده ها نیز در طول سال ها به یک تخصص فیس بوک تبدیل شده است. در آوریل 2021، فاش شد که داده های 533 میلیون نفر در معرض هکرها قرار گرفته است و فیس بوک در نهایت این موضوع را به عنوان اخبار قدیمی و "داده های قدیمی" رد کرد. این موضوع کارشناسان حریم خصوصی را متحیر کرده است. حتی داده های "منسوخ" نیز می توانند برای مجرمان سایبری مفید باشند. به خصوص که جزئیات مورد بحث عبارتند از شناسه های فیس بوک، شماره تلفن، نام، مکان، آدرس ایمیل و غیره که اغلب تغییر نمی کنند.
اینستاگرام سهم خاص خود را داشت. همچنین هنگامی که در آوریل 2019 فاش شد که میلیون ها رمز عبور در قالب متن ساده ناامن ذخیره شده و توسط هر کارمندی قابل خواندن است، نگرانی های امنیتی وجود داشت. نگاهی مرتبط و دلهره آور به تاریخچه نحوه استفاده از فیس بوک، که اکنون متا است، توسط افرادی با نیت های نادرست یا بدتر از آن قابل استفاده است. با این حال، معاون رئیس جمهور نیکولا مندلسون فاش کرده است که شرکت قصد دارد امسال 5 میلیارد دلار برای محافظت از ایمنی، داده ها و حریم خصوصی افراد هزینه کند. قایم شدن فیس بوک در واقع در سه ماه منتهی به سپتامبر ۹ میلیارد دلار سود کسب کرد. این افزایش 7.8 میلیارد دلاری نسبت به سال 2020 است، و قطعاً بر استدلال هاوگن تأکید می کند که غول رسانه های اجتماعی سود را بر امنیت ترجیح می دهد. یک جریمه (تقریبا ناچیز) FTC، متا از عواقب پایدار اشتباهات بی شمار متحمل نشد. در واقع، سهام شرکت در واقع پس از جریمه 5 میلیارد دلاری در پی رسوایی کمبریج آنالیتیکا، افزایش یافته است. شرکت ها بسیاری از تحقیقات داخلی خود را انجام می دهند. موضوع شناخته شده… آن وقت هیچ چیز تمایلی به وقوع ندارد. آیا به یاد دارید که چگونه با تأثیرات مضر اینستاگرام بر سلامت روان دختران نوجوان آشنا شدید؟ تحقیقات بیصدا بوده است، هیچ سیاستی تعدیل نشده است، و شرکت به جمعآوری پول و دادهها ادامه میدهد.
دنیای جدید
بنابراین، اگر زاکربرگ متعهد به ایجاد تغییرات مثبت نباشد، اکنون فشار بر سیاستگذاران است. برای آنها وجود دارد مداخله از طرف او.
شاید تغییر نام تجاری تلاشی برای منحرف کردن افکار عمومی جهانی از این روند قانونی زشت باشد. شاید این تلاشی باشد که به ما چیز دیگری بدهد تا روی آن تمرکز کنیم. و آیا این طرح جدید درخشان برای ایجاد یک متاورس کارساز نخواهد بود؟ اما چرا بسیاری از مردم به استفاده از فیس بوک ادامه می دهند؟
پاسخ تاریک است. جای دیگری برای رفتن وجود ندارد کاربران فیس بوک می توانند دوستان، خانواده و همکاران خود را در یک مکان در این پلتفرم نگه دارند و در نهایت، آن افراد در وضعیت مشابهی قرار دارند. فیس بوک خود واقعاً اهمیتی نمی دهد که سایت را به مکانی عالی برای بررسی با عزیزانتان تبدیل کند. در حال حاضر، این ابزار فقط یک محصول فرعی خوش شانس از هدف جمع آوری داده ها، به حداکثر رساندن سود، و ریشه کن کردن ظهور رقبای بدخواه است. سناتور ریچارد بلومنتال گفت:
نام جدید ممکن است باعث سردرگمی و حواس پرتی شود، اما سال ها اعمال شرورانه و بی توجهی به حریم خصوصی، رفاه کودکان، گسترش نفرت و نسل کشی را پاک نخواهد کرد.
ریچارد بلومنتال
ما نمی توانیم باور کنیم که متا خود تغییرات معنی داری در خط مشی رازداری ما یا نگرش ما نسبت به امنیت کاربر ایجاد کند. با این حال، با توجه به زمان لازم برای تصویب قانون و سرعت پیشرفت فناوری در این بین، تکیه بر قانون برای هماهنگ کردن پلت فرم راه حل ناکافی است. این به فیس بوک اجازه می دهد تا به سرویس های رقیب خود اجازه دهد تا با این پلتفرم همکاری کنند و اطمینان حاصل شود که کاربران زیر قفل و کلیدهای مجازی قرار نمی گیرند. شما تصمیم می گیرید که آیا می خواهید در متاورز پیشنهادی زاکربرگ زندگی کنید یا خیر. آیا میخواهیم در حالی که غول رسانههای اجتماعی او آسیب زیادی به دنیای اصلی ما وارد کرده، وارد دنیای جدید او شویم؟ نقض ها به عنوان یک ناراحتی جزئی در نظر گرفته می شوند و ارزش ورود به آن را ندارند مگر اینکه حریم خصوصی کاربر رعایت شود.

